منابع لاتین  Print book : English

نسخه اصلی NZ Debra NZ 1999, M P Garratt, NZ Debra NZ 1999,لیست The boy who dared,book list The boy who dared,کتاب M P Garratt

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیز

رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روند مذاکرات آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تلاش واقعی جهت

آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیز

روحانی : آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیزمان ایران آماده حضور موثر در بازسازی سوریه است

عبارات مهم : ایران

رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روند مذاکرات آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تلاش واقعی جهت آخر بحران سوریه و ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت بازسازی این کشور و فراهم کردن زمینه های بازگشت آوارگان به محل زندگی خود باید مورد اهتمام سه کشور و جامعه جهانی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل صحبت حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیز

جناب آقای اردوغان، رییس جمهور محترم ترکیه؛ جناب آقای پوتین، رییس جمهور محترم روسیه

در ابتدا مورد نیاز می دانم از جناب آقای اردوغان به خاطر میزبانی دومین نشست سران روند آستانه تقدیر کنم.

رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روند مذاکرات آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تلاش واقعی جهت

حدود پانزده ماه پیش، ایران، روسیه و ترکیه روند آستانه را به منظور موفقیت زیاد مبارزه با تروریسم؛ مقابله با تمایز دینی، مذهبی و قومی؛ خاموش کردن شعله های منازعه و آخر تحقق صلح فراگیر در سوریه شکل داده و از آن وقت تاکنون آن را با جدیت دنبال کرده اند. تعیین چهار منطقه جهت کم کردن تنش در سوریه توانست بعد از ۶ سال، درگیری ها را در مناطق متفاوت محل سکونت بخش عمده جمعیت سوریه مهار و اراده ترک مخاصمه را در بین طرف های سوری ایجاد و به مرور تقویت کند.

در اینجا مورد نیاز است بر نقش کلیدی سه کشور ضامن روند آستانه تأکید نمایم. چنانچه این سه کشور هماهنگی مورد نیاز را نداشتند و چنانچه دولت سوریه همکاری مناسب را با روند آستانه نداشت، هم اکنون با اوضاع بسیار پیچیده تری در سوریه مواجه بودیم. لذا امروز جهت تکمیل این روند، باید به تلاش و هماهنگی خود جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه ادامه دهیم. قطعا نقش ارزشمند روند آستانه فضای مناسبی را جهت ایفای نقش شرکت ملل متحد در این زمینه به وجود آورده است.

گرچه از همان ابتدا، بعضی از دولت ها، در برابر روند آستانه کارشکنی کرده اند، لکن تحرکات بین المللی جهت حل بحران سوریه مستقیم یا غیر مستقیم از روند آستانه تاثیر مثبت پذیرفته و حتی بعضی از مفاد مصوبات شورای امنیت، پیش تر و در فرآیند آستانه مورد هماهنگی سه کشور ضامن قرار گرفته بود.

آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیز

گرچه داعش، النصره و دیگر گروه های تروریستی ضربه های اساسی خورده و در آستانه نابودی قرار گرفته اند، ولی متاسفانه هنوز بعضی به مسلح کردن و استفاده ابزاری از آنها ادامه داده و تروریست ها را قادر ساخته اند کارها وحشیانه خود علیه مردم سوریه از جمله ساکنان دمشق را استمرار بخشند. ترساندن مداوم دولت سوریه به قرار گرفتن در معرض اقدام نظامی خارجی، فشار بی وقفه جهت جلوگیری از سرکوب گروه های تروریستی و عدم توجه به اجرای متوازن تمام بندهای قطعنامه ۲۴۰۱، منجر به ناکارآمدی این قطعنامه و فشار مضاعف بر مردم سوریه شده است است.

بی تردید بخشی از فشارهای وارده بر مردم سوریه، نتیجه عملکرد دول زیاده خواه غربی و به خاص آمریکا هست. به نحوی که با کمال تاسف باید گفت، جان، مال، ناموس و همه هستی شهروندان سوری، از نظر این دولتها، وجه المعامله ای است که فقط زمانی ارزش دارد که منافع آنها در خطر قرار گرفته باشد.

رئیس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران روند مذاکرات آستانه و نقش ایران، ترکیه و روسیه در حل بحران سوریه را کلیدی و حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: تلاش واقعی جهت

دولت آمریکا باید به این پرسش پاسخ دهد که هزاران کیلومتر دور از سرزمین خود در سوریه چه می کند؟ و نظامیان آمریکا به دعوت چه کسانی در سوریه حضور دارند؟ حضور غیر قانونی و مداخله نظامی آمریکا در سوریه به منظور زیاد کردن تنش و نهایتا تجزیه این کشور هست. مردم سوریه که از جنگ با تروریست ها سربلند بیرون آمده اند، به هیچ وجه اجازه نمی دهند که قدرت های خارجی در پی تجزیه کشورشان باشند و قاطعانه با این امر مبارزه خواهند کرد.

از سوی دیگر، حمایت های روزانه رژیم صهیونیستی از تروریست ها در سوریه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی آن کشور بر پیچیدگی بحران افزوده هست. جامعه بین المللی نباید نسبت به این تجاوزات و دیگر جنایات رژیم صهیونیستی از جمله علیه مردم فلسطین که اخیرا تظاهرات مسالمت آمیز آنها را به خاک و خون کشید بی تفاوت باشد.

آینده سوریه تنها از طریق گزینش دموکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد/ کشور عزیز

دوستان گرامی،

از وقت نشست قبلی ما در سوچی، تحولات سیاسی و میدانی مهمی در صحنه سوریه رخ داده هست. مهمترین تحول در عرصه سیاسی، برگزاری نشست اول کنگره گفتگوی ملی سوریه با همکاری نمایندگان گروه های متفاوت سیاسی و اجتماعی این کشور در ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ در سوچی و بیانیه نهایی مصوب شرکت کنندگان در این کنگره است که در صورت مدیریت صحیح روند پی گیری و اجرای این مصوبات، به خاص در زمینه شکل گیری کمیته بررسی مباحث مربوط به اصلاح قانون اساسی سوریه، می توان گام موثری در مسیر اعاده صلح و ثبات به سوریه برداشت. جهت رسیدن به این نشانه مورد نیاز است با دوری از شتاب زدگی و تحمیل اراده نیروهای خارجی به طرف های سوری، زمینه اجرای مصوبات این کنگره و شکل گیری کمیته مزبور در فضایی از تفاهم و همکاری را فراهم کرد. روشن است که نشانه از برگزاری کنگره گفتگوی ملی، تمهید مقدمات گفتگوی سوری- سوری و تعیین آینده آینده سوریه به وسیله مردم این کشور بدور از مداخله بیگانگان است و تلاش های یکسان سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده خاص دبیرکل شرکت ملل متحد می بایست در همین چارچوب و با حفظ این نشانه گیری اساسی انجام شود.

درگیری های غوطه شرقی دمشق و عفرین در شمال سوریه، از مهمترین تحولات میدانی است که در فاصله دو اجلاس سران آستانه رخداده هست. تحول نخست با توافقات تازه انجام شده، منجر به خروج مسلحین از بخش های عمده منطقه غوطه شده است و با کمک به امنیت پایتخت و ساکنان آن می تواند گامی در مسیر اعاده آرامش و ثبات به سوریه باشد. تحولات عفرین نیز برنامه بعضی قدرتها جهت سوء استفاده از تمایزات قومی و نژادی در مسیر تثبیت تجزیه سوریه و دیگر کشورهای منطقه را تحت الشعاع قرار داد ولی تنها در صورتی می تواند به تحقق اهداف یکسان ما در روند آستانه یاری کند که خود منجر به نقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه نشده و کنترل این مناطق در اختیار ارتش سوریه قرار گیرد که علیرغم رویارویی های جاری، همچنان نماد حاکمیت ملی کشور است.

برای موفقیت زیاد تلاش های یکسان سه کشور، مورد نیاز می دانم بر گسترش هماهنگی ها میان سه کشور بر اساس مبانی یکسان زیر تأکید نمایم:

۱. بحران سوریه راه حل نظامی و یا تحمیل شده است از خارج ندارد و آینده سوریه تنها از طریق گزینش دمکراتیک مردم سوریه رقم خواهد خورد. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران از ابتدای بحران بر غیرقابل قبول بودن راه حل نظامی جهت بحران سوریه تأکید کرده و طرحی چهار ماده ای را بر همین اساس ارائه داد. کنگره گفتگوی ملی سوریه، زمینه مناسبی را جهت شروع فرآیند حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه فراهم آورده هست. گفتگوهای سوری-سوری باید تا رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین از جمله انجام اصلاحات مورد نیاز در قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد و سالم ادامه یابد. دخالت بیگانگان در تعیین نوع و شکل حکومت سوریه تنها استمرار بحران را به دنبال دارد.

۲. اوضاع انسانی در سراسر سوریه اسفناک بوده و جامعه بین المللی موظف است نسبت به ارائه کمک های انسانی به همه نقاط سوریه تلاش کند. در این زمینه بدون نقض حاکمیت ملی سوریه، می بایست اطمینان حاصل شود که این کمک ها به طور سریع و ایمن به تمام نقاطی که نیازمند هستند ارسال شود. شهروندان بی گناه سوری، چه در غوطه باشند یا در عفرین و یا در فوعا و کفریا باید مورد حمایت جهانی قرار بگیرند. در عین حال تلاش واقعی جهت آخر بحران سوریه و ایجاد بسترهای مورد نیاز جهت بازسازی این کشور و فراهم کردن زمینه های بازگشت آوارگان به محل زندگی خود می بایست مورد اهتمام ما و جامعه جهانی قرار گیرد. جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران آماده حضور موثر در بازسازی سوریه است.

۳. حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و وحدت و استقلال سوریه باید در همه شرایط محترم شمرده شود. حضور نیروهای بیگانه در سوریه بدون موافقت دولت آن کشور غیرقانونی بوده و باید متوقف و آخر داده شود. چشمداشت بیگانگان به سرزمین سوریه و تلاش جهت تجزیه آن کشور تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست و صلح و ثبات در سوریه را به مخاطره خواهد انداخت.

۴. مهم است مبارزه با تروریسم در سوریه تا ریشه کن شدن همه گروه های تروریستی، ادامه یابد. کشورهایی که هنوز دل در گروی پیروزی تروریست ها در سوریه دارند باید به خود آیند و با قطع کمک به آنها بیش از این خود را در برابر مردم سوریه قرار ندهند.

در پایان، ضمن تقدیر مجدد از رییس جمهور ترکیه بابت میزبانی نشست امروز سران، از دولت قزاقستان جهت میزبانی اجلاسیه های روند آستانه تقدیر می کنم. امیدوارم با یاری خداوند متعال، استمرار تلاش های یکسان ایران، روسیه و ترکیه در مناسب ترین وقت به خاتمه جنگ و خونریزی در سوریه منجر شود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

واژه های کلیدی: ایران | ترکیه | سوریه | مذاکرات آستانه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار